Pages

Wednesday, December 19, 2012

pump breast ape ok??

Aku rase aku plukan pump breast la. . . dlu mase der ank sulung. . . mak mtua aku xkasi pake pump. .  so, aku sbg menantu yg baek. . . (uweekkkk...) pun akur la..xla pake pump.. pas bersalin, aku dikejutkn dgn masalah yg muncul.... Ya Allah...aku xde susu...!!!! jenuh la berurut..berubat..makan itu ini... smpe 'kembang2' bdn aku... ms tuh semua petua kengkwn...org lama2..org tua2...aku amek jer.. tp xbhasil gak... ank aku lak alah susu masa tuh... TENSIONNNNNYE AKUUUUU....!!! serius aku ckp..aku jd tension sgt2.. ms tuh aku btoi2 frust susu aku sket jer... kena mkn nasik br der susu.. bygkn la..tiap 3jam..aku kena makan nasik dlu..sblm bby aku merengek nk susu..dh tu, xcukup lak tuh... susu formula sume dia xrasi...

smpe la 1 hari tuh, pk koku skola aku soh pi klinik pakar kanak2...pase kesian sgt kt aku...tgh ngajo2 jer, mak mtua call ckp bby aku dh biru2... (kes xleh poo).. ms gi klinik tuh dh xnmpak dh brape kena byo ke hape..janji bby aku sihat n aku tau masalah dia... doc ckp ank aku alah susu lembu..kena pake susu khas... ms tuh dpt la susu khas tuh.. cam susu soya gak..tp len sket.. mahalnye..mak aiiiiii.... 1 tin leh tahan sminggu jer... sbulan..??? bratus2 habis kt susu tuh jer..tok sbln..

cukup stahun, aku try bg bby aku tuh susu isomel lak..alhamdulillah...rasi... so, save sket duit..huuhuhu... n senang lak nk carik susu tuh..kat mn2 pun dpt..bbanding susu 'special' dia tuh... (x ingt nama dh)... masuk 2thn, br la dia leh minum susu biasa.. sian..kurus jer ank aku tuh... zat yg xmampu ku berikan dr bdn aku snirik...frust... bdn lak dh kembang bagai.... try la mkn produk mcm2 tok kurus... haremmmmm...langsung xlut ngan bdn aku... nk kate aku kuat mkn, xgak.. nasik pun aku jumpe sehari skali jer... tp, ttp xde kesan dgn aku sliming2 nih..huhuhu...

bmula dr itu la..aku tergolong dlm gengs bambam nih.. yg hakikatnye aku sgt ttekan bila org ngejek2 aku gemuk la..tembam la..blablabla... aku dh puas nangih kena ngejek gitu... huhuhu (skang dh lali dh)

skang, ank kedua..masalah aku ttp sama..susu kurang.. hari ketiga pas bsalin br der susu..itu pun men2.. kena ngurut dlu br der susu... pake pump gak..tp pump yg der kat pasaran la..murah jer..jenama jer gah..glamo... tp, xde effect ape2 pun tok aku..bkn aku jer..ramai yg bg respon yg sm...uhhuuh... so, kedua2 ank aku nih smpat aku susukan pun cuma 6bulan sj..itu pun jenuh dh usaha mcm2... pas 6 bln, kering dgn sniriknye... aku frust lg...

nih ngah plan nk bli pump breast yg tbaek... ingt nk cari yg lektrik nye.. hope sgt la dpt mbantu aku..aku nk sgt fully bf.... adik ipo aku pun dh bantai pump mase first bby dia.. mak dia xkate ape pun.. (^__^)... so, aku nk gak la pake pump... (hah, melawan3)..hiihihhi....

so, dh bminggu2 aku tenang..yg mn ok.. yg mn elok...bunyi xbising la senang nk bawa la.. byk gak la aku bc testimoni sana cni... akhirnye aku ttarik n ttawan nk amek MEDELA FS.... medela fs??? mak aiii...mahal tuh...riban2.. aku pun discuss ngan en.hb... dia diam jer...lm gak dia diam.. pastu, dia tgk aku bria2..so, dia pun sokong la ape yg aku nk wat nih... tok ank dia gak kan...so, dia pun gi la support moral n money..ihihihhi (^__^)

so, aku xtrus bli jer..aku carik lagi blog mana2 yg jual murah FS nih..skali nmpak lak der sorg teman (yg xdikenali) dok kat forum tuh ckp der org der jual pump FS dgn men kutu.... MEN KUTU????

wah,mcm best jer... aku pun msj la dia tnye sape..aku nk sgt..so, dia pun gtau la... n langkah aku pun laju la carik org yg dimaksudkan tuh... skang aku br start men kutu... insyaallah, bln 2 nti aku dpt la pump FS tuh... baek orgnye..dia tau aku sgt2 mmerlukn menda alah tuh... so, dia leh bg awai..sblm aku bsalin... klo korg nk medela fs tuh dgn cara men kutu, try carik kat cni http://www.mybreastpumpshop.com/search/label/KUTU

klo nasib korg baek...der lg la kekosongan tok korg... slmt berBF... (^___^)

hope aku leh la berBF kali nih.... doakan aku ek... (^___________^)

No comments:

Post a Comment